Ismerj meg négy hétköznapi hőst és missziójukat!

Főállású Angyal

Boldogság négy keréken: mindennapok a Bliss Alapítványnál

2019. március 18. - foallasuangyal

Mint azt már bizonyára tudjátok, Főállású Angyalként a Bliss Alapítvány munkáját segítem. Ugyanakkor szerintem azt sokan nem tudjátok, hogy az Alapítvány súlyosan, halmozottan sérült, beszédfogyatékos gyermekek és fiatalok fejlesztésével, oktatásával foglalkozik.

A hónap kihívása: Beilleszkedés a Bliss Alapítványba járó gyerekek közé

Az Alapítvány elsődleges feladata a nem beszélő, súlyosan mozgássérült gyermekeknek fenntartott iskola üzemeltetése, de a nem beszélő, súlyosan mozgássérült emberek teljes életútjára kínálnak segítő kommunikációs szolgáltatásokat. Többek között kommunikációs vizsgálatokkal, korai kommunikáció fejlesztéssel is foglalkoznak, a fiatal felnőttek részére pedig informatikai műhelyükben tartanak rendszeres fejlesztő és munka-rehabilitációs foglalkozásokat.

Bár korábban már többször is jártam a Bliss Alapítványnál, februárban találkoztam először a gyerekekkel a különböző órákon. Eddig is ismertem az Alapítvány tevékenységét, mégis megrendítő volt a gyakorlatban látni mindazt, amiről eddig csak hallottam. A kezdeti megilletődöttség után a gyerekek megértése okozott nehézséget. Csodálattal néztem, ahogy az oktatók minden probléma nélkül, a hosszú évek alatt kidolgozott módszerekkel, különböző eszközök segítségével kommunikáltak a gyerekekkel. Bár eleinte el se tudtam képzelni, hogy ez majd egyszer nekem is ilyen könnyedén fog menni, szerencsére már a második héten természetes volt, hogy ki hogyan kommunikál és ezzel párhuzamosan a gyerekek is befogadtak.

Miután elnyertem a gyerekek bizalmát, részt vehettem néhány tanórán. Az első ilyen óra a zeneterápia óra volt, ahol fantasztikus volt látni, hogy fejlesztő hatása mellett a gyerekek hangulatára is milyen jó hatással van a zene. Szintén nagyon jó volt, hogy Bonbon, a csokoládé színű labrador környezetében mennyire fel tudtak oldódni a gyerekek. Az órákkal kapcsolatban nagy öröm volt számomra, hogy nem csak nézőként vehettem részt rajtuk, hanem engem is bevontak a foglalkozásba.

A hónap sikere: Érzékenyítő előadás Esztergomban

Februárban megtartottam évindító előadásomat az esztergomi iskolában, amelynek célja, hogy a fiatalok megismerjék a fogyatékkal élőket és a Bliss Alapítványt. Az előadást nagyon sikeresnek éltem meg, hiszen 250 diák jött el. Nagyon örültem annak is, hogy sok kérdés érkezett az előadás végén, hiszen ez azt mutatja, hogy a fiatalok nyitottak a témára és érdeklődve állnak hozzá. Úgy gondolom, hogy ez is azt mutatja, hogy nem szabad tabuként kezelni a fogyatékkal élők helyzetét.

A jövő hónap célkitűzése: Még több előadás

Az esztergomi előadás nagyon feltöltött, úgyhogy továbbra sincs megállás az előadások terén. A jövő hónapban még több iskolába, illetve céghez szeretnék eljutni, hogy minél szélesebb körben megismerjék a fogyatékkal élőket és a Bliss Alapítványt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://foallasuangyal.blog.hu/api/trackback/id/tr5314698434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása